confessions

albino aborjin

1. nesil yazar - yeni yeni ısınıyor -

  1. toplam entry 372
  2. takipçi 15
  3. puan 4263

yalnızlığın anlaşıldığı anlar

albino aborjin
tam o müthiş dağılmaktan bir parça almışsınızdır şans o ya, o esnada "gel abi, hadi abi gel, evde konuşuruz gerisini, hadi abi ben aldım pakedini sigaranı (niye frenlemediniz lan bunu), üşümedin mi abi sen burada" derler.
üzülsen nafile o an, duyduğunu iyi olduğunu belirtmenin zihindeki asıl probleme tesir etmeyeceğini bildiğinden mırıldanırsın şarkıda geçen o cümleyi "ister deli desinler, ne derlerse desinler". biri efendim der, şarkıyı mırıldandığını söylesen nafile, iyiyim desen ayrı bir problem, 'taş grubunu uzatırsın' dersin ki sen iyi adamsın be olm, seni üzenin varya ben ta ....

* taş grubunu uzatmak: go deyimi. durumu biraz daha iyi düşünebilmek, görebilmek amacı ile durumu biraz daha sürdürmek için taş grubunun uzantısına bir taş daha ekleyip zaman ve mekan kazanımı.

shekveh

albino aborjin
jestlerin gizliden serzenişi
tende pürüz avı.

zihni berrak, aklı dolu
nüvesi eğitti bir canavar bir tanrı

ahlaksız, değersiz, inançsız
bilinç birinin kulu şuur birinin

hareket, debelendikçe içinde
öldürdü zamanı, eylemsizlik hareket içinde
parçalar durur bütün
bütün olmakları

bağırma mohsen abim tüm aksiyolojiyi dağıtırsın, göğsümden geriye bizi harap edecek bir öz kalıyor. o öyle saf, öylesine öz ki aksiyomdur, ne neşedir ne hüzündür ama insanı kendisine çakarken aklı baştan alan. o bir harekettir ki zamansızlıkta hapsolmuştur, kendini ispat edemez de debelendikçe sabitinin içini oyar.

mohsen namjoo'nun shekveh şarkısına teşekkür amaçlı yazılmıştır.

yenilik vs restorasyon

albino aborjin
kişinin zamanının, bu ikisinden herhangi birinin maliyetinden daha değerli olup olmamasına bağıl değişebilir. genel olarak biri diğerinden daha yeğ tutulabilir şeyler değildir.

* burada söz gelimi tamir edilecek bir nesne için konuştum, mimari ya da düşünsel bir şeye ilişkin düşünmeyin lütfen.

anonim olmak

albino aborjin
sıfatla anonim olan fikri ile ifşa olmaz. bu düsturdan hareketle yazılanların kimlik ile alakalı olduğunu düşünmüyorum; ağırlıklı çoğunluk için ise hatta bu sıfat anonimliğinin yeni bir karakter yaratma ortamı sunduğu kanısındayım kimselere. içerisinde olmak istenilen role icabeten biçim, biçem tasarlamak özetle. bunlar oyun hamuru sanatçıları.

bir de sıfattan (oh çok şükür ki izole diyen) izole bir kimliğin gönüllü ve erdemli savunucuları da var, işte onları ve yazdıklarını yan yana koysanız makyajlarını bartılı bulursunuz. bunlar da makyözdür.

yazılarımı okuyan herkes gönül rahatlığıyla diyebilir 'sefer'i tanıyorum' diye. tanımayanlar için instagram falan vs. zirzopları paylaşırım (hahaha diyeyim de kimse istemesin).

rastgelede kendi gönderimize denk gelmek

albino aborjin
(bkz:#33690) bu entry ile yaşadım az önce.

özenerek yazdığım bir şeyin üzerinden zaman geçmesinin ardından yaşıyorsam bu denk gelmeyi kendimi eleştirme fırsatım oluyor. büyük fikirleri sarsılmaz kimselerden değilim, kendimi yıkıp tekrar inşa etmemde bu tarz özlere dönüş, yıkım ve yapısalcılık olmasından ötürüdür ki çok severim böyle tesadüfleri.

küfür etkisi yaratan tavırlar

albino aborjin
belli başlı şeyleri yazıp farklı sözlüklerde de değinilmiş olabileceğini düşündüğüm şeyleri tekrar etmekten kaçındım. biraz spesifik ve girift gelebilir.

- haksız olduğu halde bilge ve sessiz oturuşu yapıp, erdemli geçinmek
- suça suç süsü verip vicdanını şeytani bir dışavurumun iyimserliğine sığınarak yatıştırmaya uğraşmak
- sakladığı şeyi (suç, ayıp gibi) dışavurduğunda vicdanının üstünden kalkan yükle haşır neşir olmak, dışarısına etkiyi umursamamak
- bizatihi suçlusu olunan bir mevzuyu sanki tabi bulunuyormuş da bunu kabul ediyormuş gibi yapıp yazgıcı (ah ulan kader!) ve kederli geçinerek günahlarını kendinden gizli bir şekilde çıkartmak.
1

kadınlar ne ister

albino aborjin
insanın, hayati standartlarını güvenceye alabildiği ve bu çevrede insanca etkileşimde bulunabileceği bir hayat istediği kanısındayım. cinsiyet farketmeksizin bu şekilde bakıyorum.

evet, çok kapsamlı bir cümle bu ama yeterli olmalı; pekala insanlıktan çıkmanın belirtilerinden biri de yetinememek.

sözlüğün en beğendiğiniz yazarı

albino aborjin
- yazım kurallarına uyan, uymaya çalışan. en azından çocukça hatalara düşmeyen
- bence'sini disiplin sanmayan
- genele ilişkin özgüvenli konuşmamaya dikkat eden: başka bir bakış açısı ile pekala alaşağı edilebilir düşünceler ortaya koymayan, yani ihtimallerin bilincinde, yazdığı şeyleri kendi eleştiri süzgecinden geçirmiş, işçiliğine özenilmiş ve toplumsal kabulleri ve anlayışları gözetip öyle entryi gönder'e tıklamış olan
- kadın, erkek entrylerini girerken sadece bir şeylere açıklık getirmek, aydınlatmak amacı taşıyan, kendi acı tecrübesi yüzünden erkeği ya da kadını gömmeyen (kadın/erkek dedim de örneği çok)
- piyasa yapmak için tuzak başlık açmayan
her yazarı severim. diğerleri bacımdır. çok sınırlandırdım, isim olarak yazsaydım bu özellikleri barındıran kimseleri 4-5 kişi olurdu en fazla.

lügat 365

albino aborjin
dünyaya ayak uyduramamayı, onu anlamamayı ya da ona karşı gelmeyi vs. kendi stili halinde piyasaya sürmek. fikir değil girişim gözüyle bakıyorum. e haliyle, akıllı kimselerseniz (kapitalizmi anlamış) değil oyunu kitabına göre oynamak, mızıkçılığı bile kitabına göre uygularsanız kafanız rahat olur.

iki bin kaçtı, tam hatırlamam: bir kitap dükkanında (kitapçı demiyorum) gördüm bunu. sayfalar bomboş, bir iki satır anca bir şey var. okkalı bir şeyler yazılmaya uğraşılmış; hakikati olsun olmasın etkileyiciliğine özen gösterilmiş şeyler.
sayfanın ağırlıklı boş olmasına ilişkin oracıkta geçen diyalog ise şu şekilde;

+ bu sayfalar neden bu kadar boş, dışı neden bu kadar cafcaflı.
- kişilerin bir şeyler eklemesine, düşünmesine olanak sağlıyor. rafta tutmaktan gurur duyulabilecek şekilde tasarlanmış.
+ ha, modern sanat gibi yani. bir şey eklemeksizin pek anlamı yok, ha?
- anlamadım.
+ çok güzel, çok müthiş tasarlanmış, modern yani.
1

yazarlardan deneme örnekleri

albino aborjin
yazarların, yazmış oldukları denemeleri paylaşabileceği başlıktır.

saf sıradan süvari

galbatorix kaldırdı tedavülden büyüyü, kaldı eli kolu bağlı bir saf süvari çaresiz. Bilinmezlik, yıpratıcılığını an be an kaybetmesi beklenirken güç kazandı. Çünkü hayat devam ediyordu; Kral zorba ya da değil, savaş bitse de bitmese de toplum var olacaktı. Kendisine amaç, kimlik kazandıran savaş; zafer ya da bozguna uğramak olsun farketmeksizin bir son bulacaktı.

Sevinç, keder ne ifa ettiği farketmeyen kadın, Arya, bir akşam sefası vakti siyahi-yeşil ejderhasına binip gitti. Kendini anlamak felaketi, trajedisini kestirebilmek ile bağlanarak katlanmış, kendi savaşını verdiğinin farkında olmadığı kadının dizleri çözülmüştü.
Doğa, savaşını toplumdan izole edilememiş kendi içselliğine kaybetmek üzereydi.
Galbatorix sadece temsili bir hasımdı. Kendine bir amacının olduğu o zamanlara binaen meşruluk atfetmiş süvari bu yüzden hep savaşın finaline dönmüş durmuş zihninde.

*salak tabi*

abi galbatorixle savaşta ne oldu peki?

+ güya doğa için savaşan saf süvari kendi içselliğine kaybettiği savaşı büyü mahiyetinde bir şekilde galbatorix'in anlaması için temenni etmiş durmuş. “anlayış, anlayış, anlayı..!” sonra galbatorixe bir şekilde anlayış nüfuz etmiş.
Ve anlamayı kaldıramamış, oracıkta ağlaya ağlaya, can çekişe çekişe ölmüş.

Bizim saf süvari virtuğ olup da kendi içselliğine söz geçirememiş. Kendi olmayı sınırlandırmak için bulduğu ilk şeye tüm anlayışı aktarabilmeye çalışmış. Hasım ya da kadın, ikisi de kaldıramamış bunu, biri ölmüş biri ejderhasına binip gitmiş.

Varlığın karşı konulamaz hafifliğinden ve ölümün biraz cüretkar bir iş oluşundan dolayı hayatta ama hayatı anlayarak cezalandırmayı kafasına koymuş ve yazgısının aşinası olmuş her pratik kimse gibi mutluluk adını vereceği gördüğü ilk şeyde kendisini, düşünselliğini frenleyip adını tarihleştirmek ya da soyunu devam ettirmek eğiliminde olduğunu çıkarsamış: Hissini öldürüp varlığını yaşatmak, ölüm korkusunu yenmek için şan sahibi olmak, geç kalmışlığı, eksik hissetmişliği bastırmak ve unutmak mahiyetiyle ikinci bir insanı varlığın meşru unutuş freni gibi kullanmak. Çocuk, kadın ya da hasım. yaratmak Kaynağı tutku olan bir insan! İnsan mı denir buna insanoğlu mu?

İnsanoğlu olan benim demiş saf süvari, kendine meşruluk atfetmemiş bir daha. Ve bu saf süvari böylelikle adeta sığınılan varlığın biricikliğinin, sıradanlığın keşfinin aşkınsallığı yanında bir b*k olmadığını anlamış.

Aryayı özlemeyi kendine yasaklamış, mutluluğu için dua etmiş, kendisini dahil etmediği mutlu hayaller kurmuş. Cezalandırmak için değil, dedik ya, o; en olmadığını, biricik olmadığını keşfetmiş bir sıradan. 19 yaşındaki girdiği savaşın bitimi aynı zamanda kendini keşfinin başlangıcıydı. 21'inde tüm bunları yazdı.


***elleri cebinde paltosuyla yürür bir adam, paltosu sallanır kıyılarından biraz, gölgesinden izler bunu. Kediler geçer yanından, zihnini duymaya çalışır onların, ama büyü tedavülden kalkmıştır. Topuk seslerini ve nabzını duyduğu, içinde tanrının şeytanla yarı akademik yarı ironik havada geçen diyaloğunu işittiği ruhu hissediyor ama adamın geleceğini kestiremiyor. Muhtemelen diyor, yarın da kendim olacağım.***



morgana

albino aborjin
league of legends karakteri. öncelikle support (destek) olarak oynan şampiyon, büyücü olarak da oynanmakta. e (büyü kalkanı) becerisi sahip olduğu kalkan miktarıyla orantılı bir büyü yapıldığı zaman soğurmakta ve kitle kontrol etkilerini önlemektedir. herhangi bir hasar almaması ya da kalkanı kıracak kadar hasar alınmaması durumunda bu kalkan süresi dolması akabinde kaybolmaktadır.
heronun q becerisi ise oyundaki sanırım en uzun süren sabitleme becerisi.
0 /