confessions

uyh

1. nesil yazar - yeni yeni ısınıyor -

  1. toplam entry 216
  2. takipçi 6
  3. puan 2798

babası kıraathane kültüründen gelenlerin starbucks'a laf etmesi

uyh
Neden-sonuç diyalektiğini kuramadığım başlık. Laf eder yani. Hayır kahve(kıraaaaathane yazamak kültürel kodlarıma ters affola) ile şu adının telaffuzu akla zarar işletmeyi karşılaştırmak neden? Yapı taşları bile farklı neyse hadi tepkin boşa gitmesin biraz sallayım starbaksa. Her şeyden öte fazlasıya kapitalist bir işletme diğer tüm sektörler gibi bu da içinde beslendiği yapının minyatür bir yansıması. Bize sattıkları şey kahve degil onunla birlikte alınan öznellik. Ben bir şeye para vereceksem karşılığının ürün olmasını isterim misalan "yiğiiit bi kivi sal emmoglu! " dediğim zaman bana kivi gelir. İçeceğime statü falan eklenmez belki yarım küp şeker koyar o kadar.
Ha Starbucks'ın da kendince İşe yarar yönleri vardır misalen self-servis oluşu kimine Hoş gelebilir lakin Bana gelmiyor amk eleştiririm savunmak sana mı düştü.

camera obscura

uyh
birinci sınıfın ilk dönemi hayatımı s*ken gavur icadı. Ulan şuna makale yazılır mı amk? Kutuyla delik başka bi olayı yok glory hole bile şundan fazla sinema içeriyor

sol görüş

uyh
Aylar oluyor Biri bana "bin" demeyeli ay duygulandım.

Neyse sol görüş sürekli bir yenilik isteme halidir Efendim. Mevcut ideolojiyi Sağ olarak tanımlar ve onun kendini kalıcı hale getirmek için tutucu(muhafazakar) Bir yol izlediğini gözlemleriz. Lakin burda ince bir nüans var şimdi yaşadığımız coğrafya üzerinden örneklemek gerekirse İslam üzerinden şekillenmiş bir ideolojinin iktidar olduğunu görmekteyiz ve demin de belirttiğim gibi kendi yerini korumak/kalıcı olmak için sabit bir yol izlemekte onun karşısında ise daha Batıcı ve yenilik yapma gayesinde bir sol var. Nüans nerde diye sorduğunu duyar gibiyim bak geliyor hazır ol. "iktidar Her zaman sağ tutumdur" zira şimdi sol olarak belirttiğimiz ideoloji başa geçerse o da kendi yerini korumak için tutucu bir yol izleyecek ve sağ görüş haline gelecektir.

Açıklayıcı oldu mu lan muallak? Sağım soluma karıştı yeter gari
6

sarma tütün

uyh
(bkz:Golden virginia)
Tabii bu işin elit tarafı. Daha lümpen bakacak olursak cep yakmaz gerçi çoğu zaman kendi de yanmaz değişiktir bu meret. Çarşafa sardın mı bi hoş olur ama arada bir ağıza girer acıdır. Kokusu karışır tenine alışırsın peder bundan içerdi ne zaman sarsam babam kokar. Dedemin bıyıkları sarıydı bir nefes çeksem gelir aklıma

yazarların istediği ölüm şekli

uyh
şekli farketmeksizin intihardır. Şu Can benimse bu yolu noktalayacak Olan da ben olmalıyım. Ama en acılısı hangisi ise onu bulmalıyım diye düşünüyorum zira insan bir kere yaşıyor klişesi ölüm için de pekala geçerli. Tadını çıkartmak istiyorum

Edit: ilginçtir ki entry Eksi oylandı sanırım birileri canıma kıymamdan rahatsız olabiliyor. Hayatı meşrulaştırırken ölümü yadırgamak olur mu?

homo sapiens demens

uyh
Bi ara açarım demişim lakin Yel Yel akıllı biri olduğum için arada kaynamış gitmiş başlık. Neyse geç ama güç değil açalım efenim.

Şimdi zamanın behrinde Edgar morin amcamız demiş ki "insan ne salt mantıkla haraket eder ne de tamamen içgüdüsel şekilde davranır. İnsan bu ikisinin karışımı, sentezidir" yanisi ne akıllıyız ne deli daha tamamlanmadı ademin veledi.

otomatik portakal

uyh
İradenin olmadığı bir durumda iyi, Kötü ve ahlak kavramlarının tartışıldığı roman ve uyarlama film. Uyarlama dediysek küçüksemeyin sinemanın mükemmeliyetçisi kübrick var yönetmen koltuğunda.

Mütevazı anlatıcımız Alex'i ve ahlaksal bir çöküntü içindeki yaşantısını gösterir iki eser de.

ben güzel miyim sorusuna alternatif cevaplar

uyh
"Platon'a göre güzellik ideadır. Varlıklar güzel ideasından pay aldığı ölçüde güzeldirler. Aristoteles'e göre güzellik, matematiksel olarak orantılı ve ölçülü olandır. Plotinus'a göre güzellik, “ilahi aklın” evrende ışımasıdır. Kant'a göre güzellik, hiçbir çıkar gözetmeksizin hoşlanmaktır. Schiller'e göre güzellik, aklın ve duyuların şekillenmesidir. Hegel'e göre güzellik, “Geist”in nesnelerde görünmesidir yani tatlım bence önce güzel nedir'e kafa yormalı ardından sevişmeliyiz" Diyerekten kafa karışıklığı yaratıp krizi fırsata çevirmeyi bilmeli insan
0 /

Neden Bekliyorsun?

Mega sözlük, görüş ve fikirlerin oluşturmuş olduğu sonsuzluğa uzanan asma bir tahta köprü gibidir.

Üzerinde yol alırken, düşünmeyi, paylaşmayı ve öğrenip - öğretmeyi ilke edinirsiniz.